„Żegnamy Henryka Tomaszewskiego, świetnego plakacistę, rysownika i wspaniałego pedagoga, profesora warszawskiej Akademii…”
Wspomnienie o niedawno zmarłym założycielu Wydziału Wzornictwa ASP w Warszawie.
| Żółta kartka
O niemoralnych praktykach wykorzystywania prac dyplomowych.
| Wstęp do numeru
We wstępie do numeru zaproszenie na ogólnopolską konferencję.
Wystawy, targi i konkursy w Polsce i na świecie oraz skrótowe omówienia ważniejszych imprez.
| Rozmaitości
Nowa formuła studenckiego konkursu projektowania graficznego w Katowicach zaowocowała ciekawymi rozwiązaniami – relacja przewodniczącego jury.
| Rozmaitości
Prezes Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych uzupełnia wypowiedź Beaty Bochińskiej Wszystkie ręce na pokład z poprzedniego numeru.
| Prawo
Regulaminy konkursów projektowych w świetle prawa.
| Typografia
Prezentacja polskich współczesnych projektantów krojów pism.
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Polacy nie gęsi….
| Historia dizajnu
Przypomnienie twórczości znamienitego polskiego twórcy znaków graficznych.
| Prezentacje
Prezentacja dorobku projektanta, który uważa grafikę użytkową za „rzemiosło, które trzeba wykonywać perfekcyjnie, by zaspokoić klienta i siebie samego”.
| Typografia
Sprawozdanie z Międzynarodowych Warsztatów Typograficznych w katowickiej ASP.
Słowo o plakacie oraz konkursie AMS.
| Wydarzenia
O tegorocznej, 4. edycji Biennale Experimentadesign w Lizbonie poświęconego architekturze, wzornictwu i grafice użytkowej.
| Prezentacje
Prezentacja mebli Katarzyny Laskowskiej i jej studentów, którzy wykonują prototypy w rzeczywistych warunkach przemysłowych oraz wystawiają je na Międzynarodowych Targach w Poznaniu.
| Prezentacje
„Śmiało można powiedzieć, że w tej chwili jest najpopularniejszym projektantem, przynajmniej w Europie”. Macel Wanders swoim nazwiskiem firmuje co roku kilkadziesiąt nowych wzorów, którymi chwalą się najlepsze marki meblowe.
| Przeboje dizajnu
Z cyklu „Przeboje dizajnu” – prezentacja projektu Olafa Bäckströma z roku 1967, który do tej pory pozostaje wizytówką fińskiego wzornictwa
| Historia dizajnu
Z „Historii polskiego dizajnu" – „Drewno (...), gdy jest umiejętnie kształtowane, rozbłyska jak klejnot w pełni swej urody."
Polemika z argumentami projektantów grafików z nurtu postmodernistycznego dekonstruktywizmu.
Twórczość Markusa Schlaffke – czasami jest performancem, innym razem show, multimedialną instalacją albo inscenizacją, niekiedy czymś w rodzaju aktywnej ankiety lub… stoiska sklepowego.