Wstęp do numeru
Kalendarium wystaw, targów i konkursów w Polsce i na świecie oraz skrótowe omówienia ważniejszych imprez.
Krótkie informacje oparte na nadesłanych materiałach, w wyborze i opracowaniu nie tylko redakcyjnym.
| Prezentacje
Prezentacja młodego grafika z Łodzi, który zdobył uznanie w kraju i za granicą i znalazł się wśród 50 najlepszych plakacistów świata wybranych przez Johna Fostera do jego książki New Masters of Poster Design – Poster Design for the Next Century.
| Zawód - Projektant
Spotkanie z amerykańskim projektantem krojów pism, pracującym dla bostońskiego studia Font Bureau.
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Skrojone na miarę. Rozmowa z Cyrusem Highsmithem.
| Prezentacje
Nie tak dawno, bo jeszcze parę lat temu, co tydzień w „Magazynie Gazety Wyborczej” mogliśmy oglądać rysunki podpisywane tajemniczym słowem „Zafryki” – o tandemie projektowym Młodożeniec – Sobczyk
| Typografia
O rzeczach bardzo ważnych, choć „niezauważalnych”, czyli zagadnienia mikrotypografii.
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Niewidoczny znaczy dobry. Korekta optyczna.
| Prezentacje
Prezentacja szwedzkiego dizajnera średniego pokolenia, który obok prac komercyjnych, podejmuje eksperymenty projektowe.
| Historia dizajnu
Z historii dizajnu – o jednym z najaktywniejszych członków „Ładu”, znanego z dorobku meblarskiego i papieroplastyki.
| Idee
Jak projektować przedmioty użytku codziennego, które pełnią misję „pracy u podstaw” – kształtowania kultury wzorniczej na elementarnym poziomie.
| Wydarzenia
Kilka obserwacji i refleksji z tegorocznych londyńskich targów „100% Design”, jednej z najważniejszych imprez wzorniczych na świecie.
| Teoria
...można powiedzieć, że o ile sztuki piękne służyć mają czystej stymulacji intelektualnej, o tyle sztuki stosowane łączą procedury projektowe i roszczenia twórcze w sferze utylitarnej.
| IWP
Program naprawy Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie przedstawia nowo powołana dyrektorka tej instytucji.
| 2 po 3
O związkach plakatu z boksem – kolejny felieton stałego współpracownika 2+3D.
| Opinie
Z punktu widzenia praktyka, o trudnych relacjach projektantów i producentów oraz słabościach autopromocji samych twórców.
| Teoria
O nasilającej się tendencji do mechanizacji sprzedaży, która może radykalnie zmienić procesy społeczne.
Z przyczyn technicznych do 20. numeru nie mogliśmy dołączyć zapowiadanej w artykule wstępnym ankiety. Załączamy ją w tym wydaniu, prosząc o wypełnienie i odesłanie na koszt redakcji.