| Wstęp do numeru
| Kalendarium
Wystawy, targi i konkursy w Polsce i na świecie oraz skrótowe omówienia ważniejszych imprez.
| Prezentacje
„Dizajn Nagi Nody dostarcza odbiorcy specyficznej przyjemności balansowania na pograniczu dobrego i złego smaku, zachwytu nad rozbuchaną estetyzacją i jednoczesnego wstrętu i odrzucenia”.
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Zbuntowane lolitki w reklamach Nagi Nody.
| Typografia
Kulisy powstania korporacyjnego kroju pisma stworzonego dla nowej identyfikacji sieci sklepów empik.
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Po przecinku – polski krój korporacyjny.
| Opinie
„Gdyby porównać oprawę graficzną książek z muzyką, okazałoby się, że nadal rządzi u nas disco polo”. Relacja z Targów Książki w Krakowie.
| Historia dizajnu
Tekst o twórczości wybitnego polskiego typografa Leona Urbańskiego, autora około 250 książek i 5000 akcydensów, którego prace mieliśmy okazję ostatnio oglądać na wystawach w Warszawie, Krakowie i Katowicach.
| Projektowanie prasy
Jak zaprojektować pierwszą stronę gazety, materiał wiodący, jak ustawić prawidłowo odsyłacze, zajawki i kontynuację tekstów na kolejnych stronach? Doświadczeniami na temat projektowania prasy dzieli się autorka współpracująca m.in. z „The Palm Beach Post”.
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Ciężar papieru. Projektowanie gazet.
| Dyplomy 2006/2007
Doroczny przegląd wybranych dyplomów z grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego. Autorami prac wytypowanych do prezentacji – spośród 115 zgłoszonych – są tym razem:
Krzysztof Ignasiak z Wydziału Grafiki ASP w Poznaniu
Piotr Korczyński z Wydziału Grafiki ASP w Poznaniu
Marta Malesińska z Wydziału Grafiki ASP w Warszawie
Jerzy Rojkowski z Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie
Agnieszka Węglarska z Wydziału Grafiki ASP w Warszawie
Agnieszka Bar z Wydziału Szkła i Ceramiki ASP we Wrocławiu
Monika Elikowska-Opala z Wydziału Architektury i Wzornictwa ASP w Poznaniu
Krystian Kowalski z Wydział Wzornictwa Przemysłowego ASP w Warszawie
Dorota Kulawik z Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP w Warszawie
Bogusław Paruch z Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa ASP we Wrocławiu
Małgorzata Truszkowska z Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Warszawie
| Zawód - projektant
Prezentacja dorobku twórczego Krzysztofa Chróścielewskiego i Mariusza Włodarczyka, dwóch łódzkich dizajnerów, jednych z najaktywniejszych polskich projektantów średniego pokolenia.
| Historia dizajnu
Z historii polskiego dizajnu – o kilimach, żakardach, gobelinach, dywanach oraz tkaninach lnianych, haftowanych i nicielnicowych – projektantki, której okres największej aktywności przypadł na lata międzywojnia.
| Wydarzenia
Dwaj brazylijscy projektanci, Fernando i Humberto Campana, podjęli się roli kuratorów w Muzeum Cooper-Hewitt w Nowym Jorku. O samej wystawie i projektach sławnych braci.
| Internet
Wybór najciekawszych portali, magazynów i blogów poświęconych dizajnowi oraz krótkie omówienie ich zawartości.
| Opinie
„Jak będzie wyglądał rynek wzornictwa za 10–20 lat? Spodziewam się, że zostanie opanowany przez dwa typy przedsiębiorstw o różnym zasięgu działania: globalne oraz niszowe. Anonimowi wytwórcy tanich produktów zaczną znikać”.
| Prawie jak dizajn...
Pierwszy felieton z cyklu „Prawie jak dizajn...”. Autor, kolekcjoner zafascynowany wyrobami ze straganów, targowisk i sklepów spożywczo-przemysłowych, tym razem snuje opowieść o urodzie zapalniczek.
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Ognisty przedmiot pożądania.
| Prawo
Autorka przybliża aspekty ochrony prac projektowych wynikające z ustaw o Prawie własności przemysłowej oraz Prawie autorskim i prawach pokrewnych.
| IWP
Krótkie sprawozdanie po roku działalności i plany na przyszłość przedstawia prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
W latach 2007–2013 dotacje unijne będzie można wykorzystać również na wzornictwo w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz Regionalnych Programów Operacyjny. W artykule tym kto i jak pozyskać może dotacje.
| Opinie
„Wygodnie jest mówić o ornamencie jako nieistotnym dla dizajnu, ale nawet pobieżne spojrzenie na historię wzornictwa podpowiada nam, że to nieprawda i że nasz współczesny stosunek do ornamentu wymaga przemyślenia”.