| Wstęp do numeru
Skrótowe omówienia rekomendowanych przez redakcję imprez.
Krótkie informacje oparte na nadesłanych materiałach, w wyborze i opracowaniu nie tylko redakcyjnym.
| Typografia
W twórczości typograficznej powinno się dążyć do prostych form, ale ja z natury mam skłonność do ich komplikowania. Dlatego potrzebuję dłuższego czasu, by projekt dojrzał. Mogę spokojnie spędzić dwa lata na pracy nad jednym krojem.
| Wydarzenia
Relacja z konferencji Typo Londyn 2011, w której autor skupił się na trzech przedstawionych tam projektach – nowej stronie internetowej BBC World Service, filmie Gary’ego Hustwita Urbanized, oraz systemie informacji miejskiej Legible w Londonie.
| Historia dizajnu
Pierwsze tanie serie to tytuł rozdziału przedrukowanego z najnowszej książki Piotra Rypsona Nie gęsi, która stanowi ponad 400-stronicowe kompendium projektów graficznych z lat 1919–1949.
| W branży
Dorota Stępniak wysłuchała Marka Cecułę, który opowiedział o nowych tendencjach we współczesnej ceramice eksperymentalnej. Wypowiedź ilustrowana licznymi przykładami projektów znanych twórców.
| Wydarzenia
„… rzeczy mówią do nas na wiele sposobów i choć często nie zwracamy na to uwagi, bez ich pośrednictwa komunikacja z otaczającym nas światem jest obecnie praktycznie niemożliwa”. Refleksje z jednej z najciekawszych ubiegłorocznej ekspozycji „Talk to Me: Design and the Communication between People and Objects” w Museum of Modern Art w Nowym Jorku.
| Historia dizajnu
O stylu art déco w polskim rzemiośle artystycznym w pierwszej ćwierci XX wieku, które odniosło wielki sukces na Międzynarodowej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej i Nowoczesnego Przemysłu w Paryżu w 1925 roku.
| Idee
„… projektowanie spekulatywne stwarza niezwykłą możliwość umiejscawiania nowych technologii w kontekście wyimaginowanych, ale sprawiających wrażenie wiarygodnych, codziennych sytuacji. Pozwala nam dywagować na temat następstw technologii, zanim te zostaną wcielone w życie”.
| 2 po 3
Felieton na temat nowej kampanii United Colors of Benetton Unhate.
| Prezentacje
„Naturalne, zwinne ruchy ciała, chód elastyczny, jakby fruwał. Przyciszony głos, lekki uśmiech, łagodne spojrzenie (czytaj: zamyślenie) i skok w siebie wpisują się w ten szkic. Na fotografiach ze studentkami i studentami wtapia się optycznie w tę grupę”.
Dyplomy 2010/2011
Doroczny przegląd najlepszych, tym razem 40, projektów dyplomowych z grafiki użytkowej i wzornictwa z Czech, Polski, Słowacji i Węgier. Wyboru z 284 nadesłanych prac dokonali: zespół redakcji 2+3D, Filip Blažek i Linda Kudrnovská z czeskiego magazynu „Typo”, Marcel Benčík i Sylvia Jokelová ze słowackiej organizacji „1977”, Zsolt Czakó i Krisztina Somogyi z Plusminus Visual Intelligence, Articsok Studio z Węgier oraz Ewa Gołębiowska z Zamku Cieszyn.