Spis treści numeru 49 (IV/2013)

  • 4

    Kooperacja i jubileusz

    Czesława Frejlich | Wstęp do numeru

  • 6

    Rekomendacje

    Informacje o imprezach polecanych przez redakcję.

  • 10

    Rozmaitości

    Prezentacja ostatnio nagrodzonych prac, recenzje wybranych książek i imprez, pożegnanie oraz list otwarty do Muzeum Narodowego w Warszawie w sprawie odnowy Biennale Plakatu.

  • 22

    Wymowne newsy – infografiki prasowe

    Jasiek Krzysztofiak | Projektowanie informacji

    „Infografiki prasowe, w tym także wizualizacje danych zdobyły w ostatnim czasie sporą popularność. Przy spadających nakładach prasy drukowanej redakcje gazet rywalizują, by przyciągnąć uwagę czytelnika, a projektanci informacji wykorzystują nowe technologie”.

  • 30

    Brookliniści

    Katarzyna Bazalczyk | Idee w praktyce

    Projektowanie partycypacyjne zastosowane w tworzeniu nowej identyfikacji jednej z dzielnic Nowego Jorku – Brooklynu.

  • 36

    Przebudzeni. Młodzi projektanci z Lublina

    Monika Pacewicz | Zawód projektant

    „Gdyby nie różnorodność działań, festiwali, wystaw artystycznych, młodzi projektanci lubelscy nudziliby się, i to bardzo. Dlaczego?” – dowiedzieć się można z artykułu przedstawiającego młodych lubelskich grafików.

  • 47

    Znak, wizja, metoda – Ryszard Otręba

    Piotr Michura | Historia dizajnu

    Przypomnienie dorobku badawczo-projektowego Ryszarda Otręby – jednego z prekursorów współczesnego projektowania informacji, założyciela i długoletniego kierownika Katedry Komunikacji Wizualnej Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie.

  • 54

    Pomocna dłoń w autoreklamie

    Tomasz Budzyń | Jak to robią inni

    Trzy krótkie historyjki i cztery przykłady działań autopromocyjnych projektantów zza Odry w relacji z dziennikarskiej wizyty autora w Niemczech.

  • 62

    Zderzenia potencjałów

    Ake Rudolf | Jak to robią inni

    Fenomenem berlińskiego sektora dizajnu są osiągane obroty wysokości 667 mlm euro rocznie, mimo braku w tym rejonie dużych zakładów produkcyjnych. Autor przybliża osiągnięcia kilku dizajnerów i biur projektowych, które walnie przyczyniają się do tego sukcesu.

  • 70

    Francja elegancja

    Agata Szydłowska | Jak to robią inni

    Autorka „zamiast poświęcać uwagę projektom z Francji”, skupa się na „dizajnie we Francji w jego instytucjonalnym wymiarze”, co pozwala jej naszkicować warunki i kontekst, w jakich działają tamtejsi projektanci.

  • 79

    Rzeczoznawcy

    Paulina Jędrzejewska, Marcela Kawka | Idee w praktyce

    O warsztatach projektowych dla seniorów, podczas których uczestnicy sami obmyślają produkty odpowiadające ich potrzebom, nie zawsze dostrzeganym przez projektantów i producentów.

  • 82

    „Niedizajnerscy” dizajnerzy

    Monika Bielak | Zawód projektant

    Wzornictwo przemysłowe, jakie uprawia krakowskie studio projektowe Triada, odpowiada na potrzeby przedsiębiorców, działów marketingu i odbiorców.

  • 90

    Odkrywanie siebie

    Weronika Rochacka | Jak to robią inni

    Krótka historia brazylijskiego wzornictwa, od Oscara Niemeyera, poprzez braci Campana, aż do Guta Requena, „określanego przez media mianem cyberarchitekta oraz cudownego dziecka brazylijskiego dizajnu”.

  • 98

    Spécialité de la maison

    Jacek Ryń | Produkt z plusem

    Redakcyjny plus przypadł Łukaszowi Paszkowskiemu za okap kuchenny Illumia produkowany przez firmę Ciarko, tegorocznego laureata Red Dota.

  • 100

    Z prądem

    Paweł Gełesz | Wodny świat

    Na trzech znaczących przykładach z branży okrętowej autor rozważa cechy stylistyczne i funkcjonalne streamline’u.

  • 104

    Wciskanie kitu

    Piotr Mikołajczak | Czarny Piotruś

    „Kilkanaście lat temu – przed kitową ofensywą dizajnu – młodzi ludzie zupełnie serio traktowali dylemat »mieć czy być«. Pokolenie must have ma o jeden dylemat mniej”.

  • 108

    DNA przedmiotów

    Jan Sowa | Idee

    O społecznych i politycznych skutkach upowszechniania się druku 3D oraz o organiczeniach w tym względzie, wynikających z praw własnosci intelektualnej.

Szukaj nas na Facebooku

Szukaj