| Wstęp do numeru
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Tożsamość.
Informacje o wydarzeniach polecanych przez redakcję
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Z politycznym fasonem.
| Projektowanie informacji
„W kartografii dobry dizajn jest niewidoczny. Czytając mapę, łatwo przeoczyć takie detale jak klarowna typografia czy harmonijna kolorystyka. Dopiero w przypadku nieczytelnego projektu użytkownik zwraca uwagę na rolę projektowania informacji”
| Typografa
Rozmowa z czeskim typografem z Rosetta Type Foundry Davidem Březiną m.in. o projektowaniu niełacińskich krojów pism
| Zawód projektant
Wywiad z uznanymi paryskimi twórcami Ronanem i Erwanem Bouroullecami zajmującymi się projektowaniem produktu, dekoracją wnętrz oraz architekturą
| Idee w praktyce
Jak projektować, aby można było żyć i pracować w przestrzeni kosmicznej czy w Antarktydzie, a jak dla osób dotkniętych powodzią czy trzęsieniem ziemi?
| Zawód projektant
Część druga tematu, „jak radzą sobie krakowscy projektanci najmłodszego pokolenia”. Tym razem o tych, którzy aby robić karierę, po studiach wyjechali do innych miast lub za granicę
| Historia dizajnu
O zapomnianych projektach uznanych i mniej znanych projektantów z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, które na na nowo trafiają na półki sklepowe
| Produkt z plusem
Plusem redakcyjnym za innowacyjne rozwiązanie techniczne i adekwatną formę autor rubryki wyróżnił OXeN, bezkanałową wentylację z odzyskiem ciepła projektu Rafała Dętkosia oraz zespołu projektowego R&D Flowair
| Wydarzenia
Relacja z 24. Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie oraz 26. Międzynarodowego Biennale Projektowania Graficznego w Brnie
| Wydarzenia
Omówienie wyników europejskiego konkursu projektowania graficznego ED-Awards w relacji jednej z członkiń jury
| Wydarzenia
O wystawie w Muzeum Sztuki ms2 w Łodzi „Zmiana pola widzenia. Druk nowoczesny i awangarda”, czyli o grafice użytkowej, nie tylko polskiej, z lat dwudziestych i trzydziestych
| Wydarzenia
„Rower, będący zdaniem dziennikarza Shonquisa Moreno przedmiotem zainteresowania »największej międzynarodowej subkultury«, staje się inspiracją dla projektantów i urbanistów. Był nim już wcześniej, teraz jednak prezentowany jest w swoim rewolucyjnym, politycznym wymiarze”
| Jak to robią inni
Pocztówka z Islandii, państwa „o populacji bliskiej liczbie mieszkańców Lublina”, w którym wzornictwo „mimo ekonomii opartej na konsumpcji dóbr z importu powoli znajduje dla siebie miejsce”
| Wydarzenia
Relacja z wystawy 113. paryskiego konkursu Lépine’a, w którym wyróżnia się innowacyjne produkty i usługi
| Opinie
krytycznie na temat konferencji poświęconych komunikacji wizualnej. „Hitem konferencji jest pokazywanie nieudolnej typografii wernakularnej (np. szyldy uliczne) czy też liternictwa tworzonego za pomocą nietypowych narzędzi i materiałów, bez jakiejkolwiek próby analizy krytycznej”…
| 2 po 3
O sukcesie wizerunku argentyńskiego lewicowego bojownika i kolejnych graficznych jego wcieleniach
| Felieton
Wizje i misje polskich projektantów na ich własnych stronach internetowych
| Idee w praktyce
Interwencje projektowe Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, w których młodzi dizajnerzy we współpracy z odbiorcami, socjologami i innymi specjalistami posługującymi się dizajnem rozwiązują ważkie problemy społeczne
| Tożsamość
Teoretyczne, historyczne i współczesne rozumienia we wzornictwie tożsamości kulturowej
| Tożsamość
„Polskiemu wnętrzu zawsze czegoś brakowało, zawsze aspirowało do czegoś, czym być nie mogło: bo wojna, bo komunistyczna ciasnota i niedostatek, bo zły smak i nawyki społeczeństwa. Ale tak naprawdę problem leży w tym, że polskim wnętrzem rządziło napięcie – ideologia versus wygoda i komfort – które chyba odpuściło!”
| Tożsamość
Dizajn kiedyś nie musiał się tłumaczyć ze swojej głównej roli, jaką była estetyzacja przemysłu. Dziś zmieniająca się gospodarka zmusza projektantów w coraz większym stopniu do tworzenia historii uzasadniających produkcję kolejnych obiektów